Uudised

Kuidas sügishooajaks ette valmistuda?
Kolmapäev, 30. aug

Suve jooksul kogutud energia najal tuleks sügishooajal endale uued eesmärgid seada, vanadest halbadest harjumustest loobuda ja tervislikuma eluviisi suunas liikuda.

Piira ekraaniaega

Suvel vaatame üldjuhul telerit vähem ja kasutame ka telefoni niisama ajaviitmiseks harvem — vaba aeg möödub suures osas väljas ilusat ilma nautides. Seda rütmi võiks jätkata ka sügisel - sinine ekraanivalgus mõjutab organismi võimet melatoniini toota ja seeläbi ka une kvaliteeti. Ka lapsed peaksid ekraaniaega vähendama, eriti viimasel paaril tunnil enne uinumist.

Liigu regulaarselt

Kui suvel oleme niigi tavapärasest aktiivsemad ja liigume rohkem ringi, siis sügisel jääb aega selleks vähemaks. Hea oleks alustada regulaarsete treeningutega. Füüsiline aktiivsus aitab tugevdada immuunsüsteemi ja muuta üldist enesetunnet paremaks.

Väldi stressi

Töö- ja elutempo suureneb sügisel märgatavalt. Lapsed lähevad uuesti kooli ja lasteaeda ja algavad trennid ja huviringid. Tihe ja aktiivne elukorraldus kipub ka stressi tekitama. Oluline on õppida stressiga toimetulekut, sest stress nõrgestab ka immuunsüsteemi ja suurendab depressiooniriski. Stressi leevendamiseks on erinevaid meetodeid nagu treeningud, mediteerimine, matkamine või hobitegevus.

Loobu suitsetamisest

Mürgised ained, mis sigaretisuitsust sisse hingatakse on vähkitekitavad ja südamehaigusi soodustavad. Arusaadavalt ei pruugi suitsetamisest loobumine lihtne olla, kuid loobumisest saadav kasu kaalub selle raske aja kindlasti üles. Suitsetamisest loobumine on veidi lihtsam nikotiini asendusravi kasutades. Leidub ka mitmeid teisi abistavaid meetodeid või kaaluda üleminekut mingile vähem kahjulikule alternatiivile. Suitsetamisest loobumise võiks planeerida ajale, mil elutempo on kiire - nii tuleb suitsetamine vähem meelde ja loobumine on seeläbi veidi kergem.

Vähenda alkoholitarvitamist või loobu sellest üldse

September on traditsiooniliselt kuu, mil kutsutakse üles alkoholist loobuma või pikemat pausi tegema. “Septembris ei joo” kampaania tuletab meelde, et alkohol ei pea olema inimese igapäevaelu osa ja et alkoholitarvitamine kahjustab nii vaimset kui füüsilist tervist.

Vali tervislik toit

Suvi ja sügis on perioodid, mil saame tarbida palju värsket kodumaist toodangut. Kui suvel satutakse turule sageli, siis sügise saabudes aina vähem - tegelikult võiks sellega jätkata, sest ka sügisel leidub meil veel palju värsket kohalikku toitu. Sea endale väikesed eesmärgid - loobu mõnel päeval nädalast magusast ja rämpstoidust ja suurenda neid perioode ajaga aina enam. Nii liigud väikeste aga kindlate sammudega tervislikuma elu poole.

Kuidas sügishooajaks ette valmistuda?

Kolmapäev, 30. aug

Suve jooksul kogutud energia najal tuleks sügishooajal endale uued eesmärgid seada, vanadest halbadest harjumustest loobuda ja tervislikuma eluviisi suunas liikuda.

Piira ekraaniaega

Suvel vaatame üldjuhul telerit vähem ja kasutame ka telefoni niisama ajaviitmiseks harvem — vaba aeg möödub suures osas väljas ilusat ilma nautides. Seda rütmi võiks jätkata ka sügisel - sinine ekraanivalgus mõjutab organismi võimet melatoniini toota ja seeläbi ka une kvaliteeti. Ka lapsed peaksid ekraaniaega vähendama, eriti viimasel paaril tunnil enne uinumist.

Liigu regulaarselt

Kui suvel oleme niigi tavapärasest aktiivsemad ja liigume rohkem ringi, siis sügisel jääb aega selleks vähemaks. Hea oleks alustada regulaarsete treeningutega. Füüsiline aktiivsus aitab tugevdada immuunsüsteemi ja muuta üldist enesetunnet paremaks.

Väldi stressi

Töö- ja elutempo suureneb sügisel märgatavalt. Lapsed lähevad uuesti kooli ja lasteaeda ja algavad trennid ja huviringid. Tihe ja aktiivne elukorraldus kipub ka stressi tekitama. Oluline on õppida stressiga toimetulekut, sest stress nõrgestab ka immuunsüsteemi ja suurendab depressiooniriski. Stressi leevendamiseks on erinevaid meetodeid nagu treeningud, mediteerimine, matkamine või hobitegevus.

Loobu suitsetamisest

Mürgised ained, mis sigaretisuitsust sisse hingatakse on vähkitekitavad ja südamehaigusi soodustavad. Arusaadavalt ei pruugi suitsetamisest loobumine lihtne olla, kuid loobumisest saadav kasu kaalub selle raske aja kindlasti üles. Suitsetamisest loobumine on veidi lihtsam nikotiini asendusravi kasutades. Leidub ka mitmeid teisi abistavaid meetodeid või kaaluda üleminekut mingile vähem kahjulikule alternatiivile. Suitsetamisest loobumise võiks planeerida ajale, mil elutempo on kiire - nii tuleb suitsetamine vähem meelde ja loobumine on seeläbi veidi kergem.

Vähenda alkoholitarvitamist või loobu sellest üldse

September on traditsiooniliselt kuu, mil kutsutakse üles alkoholist loobuma või pikemat pausi tegema. “Septembris ei joo” kampaania tuletab meelde, et alkohol ei pea olema inimese igapäevaelu osa ja et alkoholitarvitamine kahjustab nii vaimset kui füüsilist tervist.

Vali tervislik toit

Suvi ja sügis on perioodid, mil saame tarbida palju värsket kodumaist toodangut. Kui suvel satutakse turule sageli, siis sügise saabudes aina vähem - tegelikult võiks sellega jätkata, sest ka sügisel leidub meil veel palju värsket kohalikku toitu. Sea endale väikesed eesmärgid - loobu mõnel päeval nädalast magusast ja rämpstoidust ja suurenda neid perioode ajaga aina enam. Nii liigud väikeste aga kindlate sammudega tervislikuma elu poole.

nohu
septolete