Artiklid

Valuvaigistite seos infarktiga

reede, 17 märts
Autor: Delfi

Tuntud valuvaigistit seostatakse tõsise terviserikkega. Taanis läbi viidud uuringu järgi suurendab ibuprofeeni võtmine infarkti tekkimise riski südameprobleemidega patsientidel.

Taani teadlased tegid uuringu, kus analüüsiti 30 000 inimese haigusjuhtumit, et selgitada välja, milline mõju on käsimüügiravimitel inimese südametervisele, kirjutab News.com.au.

Uuringus osalejad olid südameinfarkti üle elanud inimesed, kellest suurem osa oli 30 päeva jooksul enne haiglasse sattumist tarvitanud erinevaid valuvaigisteid. Valuvaigistite hulgas oli mitmeid erinevaid ravimeid, aga enamik oli enne haiglasse sattumist võtnud ibuprofeeni või diklofenaki.

Uuringust tuli välja, et mittesteroidsed põletikuvastased valuvaigistid, mille hulka kuulub ka ibuprofeen, suurendavad 31 protsendi võrra infarkti teket südamehaigustega inimestel. Diklofenaki toimeainega ravimite puhul oli risk veel kõrgem: 51 protsenti.

Uuringu autor Gunnar Gislason ütles tulemusi kommenteerides, et käsimüügis valuvaigistite müük saadab avalikkusele sõnumi, nagu oleks need ravimid ohutud. See ei vasta aga kindlasti kõigi inimeste puhul tõele.

Uuringu autorid rahustavad samas neid, kelle pulss selle uudise peale tõusis: tavatarbijate jaoks ei tähenda antud uuringu tulemus, et nad ühel heal päeval valuvaigisti võtmise järel kokku kukuks, pigem peaksid ettevaatlikud olema inimesed, kel on juba mõni südamehaigus, ja valuvaigistitega piiri pidama.

Sinakasmustad sünnimärgid tuleks lasta üle kontrollida

12:55 14.07.2017

Ülemäärane päevitamine on kaasa toonud nahavähi sagenemise. Mida sünnimärkide puhul tähele panna, räägib nahaarst Külli Paasik.

KÜSI ARSTILT

Oma küsimuse arstile võid esitada meie portaalis anonüümselt!

Teie küsimustele vastavad seksuoloog-psühhiaater (dr. Imre Rammul) ja perearst.

Soovi korral registreeri end vastuvõtule OÜ Arstlik Perenõuandla (Dr. Imre Rammul)

Kas oled osalenud emakakaelavähi sõeluuringus?